tisdag 13 mars 2012

Ordning och reda...



Det här kan ni inte gissa vad jag ska ha till va??
Jo dessa är faktiskt markörer till familjens bad handdukar!
Här hemma har vi bara en sorts handdukar, alla är vita, vilket är fint och harmoniskt i hyllan, men det är ofta man inte vet vem som använt handduken, hur länge den använts och vem (ofta jag själv!) som slängt den på golvet etc... Och i syfte att spara på tvätt och felriktat gnäll har jag nu gjort klipps-markörer att sätta på handdukarna = En färg per person.
Systemet har just satts i bruk så det ska bli spännande att se om det funkar!

Jag hade helst velat köpt nya fina roligare band men jag jobbar starkt med att använda det jag har hemma så såhär fick det bli!

Material 4 st hängsle clips och kantband i olika färger.


Tilläggs kommentar: Det funkar precis som jag hoppats på, mindre onödigt tvättade handdukar och mer ordning och reda :)


Så här kan dom också se ut

Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar